Електронний кабінет – безконтактний помічник платника податків    
            
        Зацікавленість в електронних сервісах ДПС  з боку платників податків дедалі більше зростає. Це і не дивно, адже вони допомагають платникам суттєво економити власний час, отримувати необхідну інформацію, звітувати onlinе, і все це без відвідування податкових органів.    
        Найпопулярнішим електронним сервісом є Електронний кабінет платника (https://cabinet.tax.gov.ua/), який забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість і зараз реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування.   
        Акцентуємо увагу, що на період дії воєнного стану, обмежено доступ до публічних електронних реєстрів Електронного кабінету.    
        Наразі доступні такі можливості Е-кабінету, а саме:   
        - календар (податковий);   
        - бланки звітності (перегляд та друк);   
        - контакти та адреси чинних центрів обслуговування платників;   
        - реєстр платників, які використовують єдиний рахунок;   
        - пошук фіскального чека;   
        - пошук акцизної марки.   
        Більш детально повідомляємо, що Е-кабінет складається із двох функціональних частин: загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, і приватної частини (особистого кабінету).   
        Приватна частина Е-кабінету дає можливість сформувати та надіслати до податкових органів податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків.   
        Також у приватній частині Е-кабінету залежно від типу платника (юридична особа, фізична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до:   
        - перегляду облікових даних платника;   
        - подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики; перегляду та друку раніше поданої звітності; листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації; інформації про стан розрахунків з бюджетом;   
        - реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; інформації з Єдиного реєстру податкових накладних; інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування ПДВ;   
        - інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування реалізації пального.   
        Скористатись приватною частиною сервісу можуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.   
        Нагадуємо, що з початку 2024 року розпочалася щорічна кампанія декларування майнового стану та доходів громадян, отриманих у 2023 році. З метою   
        спрощення процедури декларування доходів громадянами, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи».    
        За допомогою зазначеного сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів.   
        Крім того, в Е-кабінеті платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.   
        Робота в Е-кабінеті здійснюється через мережу Інтернет та не вимагає використання чи встановлення будь-якого додаткового програмного забезпечення.   
        Головна зручність -  кабінетом можна скористатись як з персональних комп’ютерів, так і зі смартпристроїв у зручний час, знаходячись у будь-якому місті.   
        Повну інструкцію щодо його функціонала, можливостей режимів та сервісів, відповіді на популярні запитання можна отримати, скориставшись посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/help/.