Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

"Гаряча лінія" з податковою: все про РРО, перереєстрацію та штрафи

опубліковано 20 серпня 2025 о 16:33

З метою інформування платників податків у Роменській ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області відбулася «гаряча телефонна лінія». На запитання платників відповідала очільниця інспекції Світлана Катерна.

Найбільший інтерес викликали питання, що стосуються перереєстрації та зняття з обліку реєстраторів розрахункових операцій (РРО).

Пропонуємо до вашої уваги найважливіші відповіді, що допоможуть зорієнтуватися в актуальних вимогах законодавства.

Запитання: З яких причин може проводитися  перереєстрація РРО?

Відповідь:

фіскальний апарат вирішили використати в іншому закладі;
власник змінив дані;
виявили помилку у свідоцтві про реєстрацію;
зміна сервісного центру;
змінилося місце проживання або місцеперебування підприємця та інш.

У будь-якому з цих випадків подають заявку на перереєстрацію в електронному кабінеті платника податків — заяву № 1-РРО з позначкою вгорі «Перереєстрація» та посвідчення про реєстрацію.

Запитання: Чи потрібно проводити перереєстрацію РРО у зв’язку зі зміною сервісного центру?

Відповідь: Так, потрібно.

Для перереєстрації касового апарату у зв'язку зі зміною сервісного центру, необхідно подати заяву до податкової служби за місцем реєстрації РРО з позначкою "Перереєстрація" та додати чинне реєстраційне посвідчення.  

Детальний алгоритм перереєстрації РРО при зміні сервісного центру:

1. Подача заяви:

o    Складіть заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО. 

o    Обов'язково вкажіть у заяві причину перереєстрації - "зміна сервісного центру". 

o    Подайте заяву до податкового органу за місцем реєстрації РРО. 

           2. Надання документів:

o    Разом із заявою подайте чинне реєстраційне посвідчення РРО. 

o    Якщо перереєстрація пов'язана зі зміною версії програмного забезпечення РРО, можливо, знадобиться довідка про опломбування апарату. 

3. Отримання нового посвідчення:

o    Податковий орган протягом двох робочих днів проведе перереєстрацію та видасть нове реєстраційне посвідчення. 

o    Нове посвідчення буде розміщено в електронному кабінеті платника податків. 

Важливо:

При перереєстрації фіскальний номер РРО не змінюється. 
Якщо заява подається в електронній формі, необхідно додати скан-копію старого реєстраційного посвідчення, повідомляє податкова. 
Рекомендується перевірити правильність заповнення всіх даних у заяві, особливо щодо моделі та екземпляра РРО, а також переконатися у наявності копії реєстраційного посвідчення. 
 У разі виникнення питань щодо перереєстрації РРО, зверніться до податкового органу або сервісного центру, що обслуговує ваш касовий апарат. 

Запитання: В яких випадках може бути добровільне та примусове зняття РРО з обліку?

Відповідь: 

Причини, з яких можна зняти РРО з обліку, прописані в «Порядку щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій», затвердженого  Наказом Мінфіну  від 14.06.2016  № 547 (зі змінами і доповненнями) (далі – Порядок №547) . Тут є два варіанти розреєстрації: добровільна та примусова.

Основні причини добровільного зняття з обліку РРО:

ФОП з будь-якої причини вирішив самостійно зняти РРО з обліку та подав до податкової заяву за формою № 4-РРО;
фіскальний реєстратор украли;
РРО передали іншому підприємцеві;
закриття підприємницької діяльності, тощо..
Примусово зняти з обліку РРО можуть через те, що:

минув термін експлуатації РРО;
документи про реєстрацію апарата визнали недійсними в суді;
ФОП збанкрутував або став ліквідований;
власник помер, втратив дієздатність тощо;
заклад закрили;
РРО вийшов зі строю;
перейшли з «залізного» апарата на ПРРО.
Перед тим як знімати фіскальний апарат з реєстрації, його треба розпломбувати в ЦСО, з яким у вас є договір на техобслуговування та ремонт.

Відповідно до розділу 4  Порядку  № 547 процедура зняття РРО з обліку така:

1.     ФОП подає заяву форми №4-РРО безпосередньо до податкової або через електронний кабінет.

2.     До заяви треба прикріпити посвідчення про реєстрацію.

3.     Подаючи заяву, вкажіть зручний варіант отримання довідки про скасування реєстрації: через електронний кабінет, безпосередньо в податковій, поштою (звичайною або електронною).

Після опрацювання заяви форми №4-РРО податкова підтвердить скасування реєстрації РРО та надасть підприємцеві довідку за формою № 6-РРО про те, що апарат знято з обліку.

Запитання : Чи потрібно проводити скасування реєстрації касового апарату у разі закриття ФОП?

Відповідь: У разі припинення ФОП, реєстрацію касового апарату (РРО) необхідно скасувати. Для цього потрібно подати відповідну заяву до податкового органу, де зареєстрований апарат. У заяві слід вказати причину скасування, а саме припинення діяльності ФОП, і обрати спосіб отримання довідки про скасування реєстрації. 

Детальніше про скасування реєстрації РРО:

 1. Розпломбування РРО:

Перед поданням заяви про скасування, необхідно розпломбувати РРО в центрі сервісного обслуговування, з яким укладено договір. 

2. Заява про скасування:

Потрібно подати заяву про скасування реєстрації РРО за формою №4-РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО. Заяву можна подати як особисто, так і через Електронний кабінет платника податків. 

 3. Підтвердження скасування:

Остаточним підтвердженням скасування реєстрації РРО є внесення відповідного запису до інформаційної системи податкової служби. В такому випадку  підприємцю надається довідка про скасування реєстрації РРО за формою № 6-РРО.

Важливо: Окрім РРО, необхідно також зняти з обліку КОРО (Книга обліку розрахункових операцій), якщо така є. 

Головне управління ДПС у Сумській області просить кожного платника податків своєчасно скасовувати реєстрацію РРО при закритті ФОП та дотримуватися строків експлуатації РРО, по яких закінчилися або закінчуються визначені законодавством строки експлуатації.