Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Шосткинські  податківці провели тренінг на тему  «Як отримати електронний цифровий підпис»

опубліковано 16 травня 2023 о 11:28

В ході зустрічі фахівців Головного управління ДПС у Сумській області з платниками податків в Шосткинському  просторі «Вільна»,  головним  державним інспектором управління інформаційних технологій Іванною Кулик та  головним  державним інспектором Шосткинської ДПІ  Світланою Мороз   проведено тренінг на тему  «Як отримати електронний цифровий підпис».

Звернули увагу присутніх , що  за допомогою запроваджених ДПС України податкових сервісів можна оперативно комунікувати з податковими органами. Зокрема, не тільки відправляти звітність та заяви, повідомлення, а й контролювати стан розрахунків з бюджетом, тим самим не допускати виникнення заборгованості, отримувати необхідні витяги, довідки тощо.  Для цього платнику необхідно отримати електронний цифровий підпис (сертифікат кваліфікованого електронного підпису) у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (надавачі електронних довірчих послуг), у тому числі самостійно за допомогою Інтернет-банкінгу.

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) — це вид електронного підпису, який дає змогу здійснити ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.

Кваліфікований електронний підпис — це удосконалений електронний підпис, що забезпечує найвищий рівень захисту і довіри до електронної ідентифікації. КЕП має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис.

Електронний цифровий підпис використовується для аутентифікації електронних документів. В якості реквізиту електронного документа ЕЦП дуже затребуваний. Він не тільки підписує його, підтверджуючи цілісність, але і допомагає визначити, чи були внесені зміни в документ після його підписання.

Сучасні технології криптографії дозволяють створити електронні підписи з високим ступенем захисту,  отже, підробити документ з електронним підписом в рази складніше, ніж звичайний.

Під час зустрічі податківці обговорили, яким чином можна отримати електронний цифровий підпис. 

З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису з метою подання звітності в електронному вигляді, платники мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (КНЕДП ДПС) . 

Також цифрові підписи можна оформити через будь-який Акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК). АЦСК є не лише при КНЕДП ДПС, а й при інших державних органах, а також національних та приватних підприємствах.

Отримати КЕП онлайн можна у національному сервісі Дія. Зробити це просто, але для отримання такого підпису вам необхідно мати в «Дії» ID-картку або закордонний біометричний паспорт.

Електронні підписи, отримані через банківські системи, мають ті самі можливості і той самий захист, що й оформлені через держпослуги. Тож вибирайте, який варіант зручніший особисто для вас.

Фахівці податкової   закцентували  увагу слухачів на максимальне використання електронних сервісів ДПС. 

Також  нагадали  про переваги подання звітності в електронному вигляді та повідомили, що платники в разі необхідності можуть отримати кваліфіковану практичну допомогу податківців щодо використання електронних сервісів ДПС України. 

Сучасні ІТ-технології та розвиток онлайн-сервісів надають платникам можливість обирати найбільш зручний формат свого спілкування з державними органами,економити свій час та не звертатися безпосередньо до податкової служби за одержанням адміністративних та сервісних послуг.

Проведення таких заходів  допомагає платникам податків максимально використовувати можливості Електронного кабінету та сервісів ДПС України.