Для платників податків Сумської області, які потребують підтвердження поданої декларації про майновий стан і доходи або інформації про сплату/відсутність податкових зобов'язань, Державна податкова служба надає відповідну адміністративну послугу. Ця довідка може знадобитися для різноманітних цілей, таких як виїзд за кордон на постійне місце проживання або надання до певних установ.
Суть адміністративної послуги
Адміністративна послуга полягає у видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію). Вона також може містити інформацію про сплату або відсутність податкових зобов’язань.
Суб'єкт надання послуги та контакти
Послугу надає Головне управління ДПС у Сумській області.
• Місцезнаходження: 40009, м. Суми, вул. Іллінська, 13.
• Телефон: 68 50 20.
• Адреса електронної пошти: sumy.official@.tax gov.ua.
• Вебсайт: www.sumy.tax.qov.ua.
3. Місця прийому звернень
Звернення приймаються у Центрах обслуговування платників (ЦОП) в різних містах Сумської області:
• ЦОП Сумської ДПІ: площа Покровська, будинок 2, м. Суми, Сумська область, 40000.
• ЦОП Конотопської ДПІ: проспект Миру, 2/1, м. Конотоп, Конотопський район, Сумська область, 41615.
• ЦОП Охтирської ДПІ: вул. Снайпера, будинок 3, м. Охтирка, Охтирський район, Сумська область, 42704.
• ЦОП Роменської ДПІ: вул. Гостиннодвірська, будинок 37-Б, м. Ромни, Роменський район, Сумська область, 42000.
• ЦОП Шосткинської ДПІ: вул. Знаменська, будинок 2, м. Шостка, Шосткинський район, Сумська область, 41100.
Режим роботи
Звичайний режим роботи ЦОП (крім періоду дії воєнного стану):
• Понеділок – четвер: з 8 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв.
• П'ятниця: з 8 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.
• Перерва: з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв.
• Субота та неділя: вихідний.
Важливо: На період дії воєнного стану встановлено спеціальний графік прийому платників податків:
• Для ЦОП, крім ЦОП Сумської ДПІ: понеділок – п’ятниця з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., субота, неділя – вихідний.
• Для ЦОП Сумської ДПІ: понеділок – четвер з 09 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., п’ятниця – з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., субота, неділя – вихідний.
Умови (підстави) для отримання
Основною умовою для отримання адміністративної послуги є подання декларації про майновий стан і доходи.
Необхідні документи
Для отримання довідки необхідно подати заяву за встановленою формою. Бланк та зразок заяви розміщено у підрозділі "Адміністративні послуги" розділу "Діяльність" субсайта суб’єкта надання адміністративної послуги.
Заява має містити наступну інформацію:
• Найменування контролюючого органу, до якого подається заява (наприклад, Головне управління ДПС у Сумській області).
• Найменування платника податків / прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи (наприклад, Іваненко Іван Іванович).
• Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта. Остання опція стосується фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера та мають відповідну відмітку у паспорті.
• Поштова адреса.
• Контактний телефон.
• Звітний (податковий) період, за який запитується довідка (наприклад, 2021 рік).
• Мета видачі довідки, із зазначенням відповідного пункту статті 179 розділу IV Податкового кодексу України:
◦ Для виїзду за кордон на постійне місце проживання з вказівкою назви країни (відповідно до пункту 179.3 статті 179).
◦ Або інша мета (відповідно до пункту 179.12 статті 179).
• Найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) буде подано довідку (наприклад, Департамент соціального захисту населення), якщо довідка видається для іншої мети.
• Підпис платника податків та власне ім’я та ПРІЗВИЩЕ.
Порядок та спосіб подання документів
Заява подається платником податків (або уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку (місцем проживання).
Важливо: Платники податків – фізичні особи (крім самозайнятих осіб), які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання (тимчасово переміщені особи), можуть подати заяву до будь-якого контролюючого органу.
Способи подання заяви:
• Безпосередньо до контролюючого органу.
• Поштою.
• Засобами інформаційно-комунікаційної системи "Електронний кабінет" (розділ "Листування з ДПС"), вхід до якої здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua.
Термін надання послуги
Строк надання адміністративної послуги становить 10 календарних днів.
Підстави для відмови у наданні
Основною підставою для відмови у наданні адміністративної послуги є неподання декларації про майновий стан і доходи.
Способи отримання результату
Довідку можна отримати безпосередньо в контролюючому органі за місцем податкового обліку. Тимчасово переміщені фізичні особи (крім самозайнятих осіб) можуть отримати довідку у контролюючому органі, до якого було подано заяву, за умови підтвердження задекларованих сум у декларації.
Законодавче регулювання
Порядок та умови надання цієї адміністративної послуги регулюються:
• Податковим кодексом України (п. 179.12 ст. 179).
• Порядком оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.07.2017 за № 839/30707.
Довідкова інформація та звернення щодо неправомірних дій
Інформаційну картку адміністративної послуги, бланк та зразок заяви можна знайти у підрозділі "Адміністративні послуги" розділу "Діяльність" на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області.
У разі неправомірних дій або бездіяльності працівників органів ДПС, можна повідомити за телефоном 0 800 501 007 (напрямок "5" та натисніть "1"). Для повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", слід обрати напрямок "5" та натиснути "2" за тим же номером телефону.