Сергій ТКАЧУК, начальник Головного управління ДПС у Сумській області, наголосив на ефективності роботи податківців у сфері контролю за обігом підакцизних товарів. У своєму коментарі він відзначив, що за перші вісім місяців 2025 року фактичні перевірки виявили порушень на суму, що перевищує 18,7 мільйонів гривень. Цей показник, за словами посадовця, підтверджує, що такі перевірки є ключовим інструментом у боротьбі з нелегальним обігом продукції та недобросовісною конкуренцією.
Так, протягом січня – серпня 2025 року фахівцями податкової служби Сумщини було проведено значний обсяг контрольно-перевірочної роботи. За цей період було виконано 10 832 камеральні перевірки декларацій акцизного податку. За їхніми результатами складено 628 актів, а до суб’єктів господарювання застосовано 518 штрафних санкцій на загальну суму 236,7 тис. гривень.
Головний податківець Сумщини зазначив, що паралельно з цим, для безпосереднього контролю за діяльністю суб’єктів господарювання, які здійснюють операції з підакцизними товарами, було здійснено 397 фактичних перевірок. У ході цих перевірок було виявлено 452 факти порушення вимог законодавства. За ці порушення передбачено застосування штрафних санкцій на загальну суму 18 727,1 тис. грн.
Сергій ТКАЧУК акцентував на тому, що фактичні перевірки виявляють порушення на значно більші суми, ніж камеральні, що свідчить про їхню виняткову важливість у боротьбі з нелегальним обігом підакцизної продукції.
Серед найбільш поширених порушень, які фіксують податківці, посадовець особливо виділив роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни. За звітний період було виявлено 54 такі факти. Це свідчить про необхідність посилення контролю за дотриманням цінової політики, що є важливою складовою забезпечення рівних умов для всіх учасників ринку.
Підсумовуючи, керівник податкової Сумщини інформував, що надходження до бюджету за 8 місяців 2025 року від сплати штрафних санкцій склали 3 272,9 тис. гривень. З цієї суми 2 946,2 тис. грн надійшли за матеріалами перевірок поточного року, а 326,7 тис. грн – за матеріалами перевірок минулого року.