Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Гаряча лінія: листування з податковими органами через Електронний кабінет платника

опубліковано 10 липня 2025 о 15:28

У Головному управлінні ДПС у Сумській області відбулася тематична «гаряча лінія» на тему: «Листування платників податків з органами ДПС в електронному вигляді». 

На запитання платників відповідала начальник управління податкових сервісів Надія ОСИПОВА.

Посадовець розповіла про зручність електронної взаємодії з податковими органами. Вона пояснила, як за допомогою цифрових сервісів можна надсилати звернення, запити та листи, не відвідуючи податкову інспекцію.

Надія ОСИПОВА особливу увагу приділили мобільному застосунку "Моя податкова", який стає все більш популярним завдяки можливості надсилати листи до ДПС за лічені хвилини. Щоб скористатися ним, слід:

завантажити застосунок у Google Play або App Store,
в розділі «Послуги» обрати функцію «Надіслати лист до ДПС»,
вказати контролюючий орган, тему, короткий зміст звернення,
прикріпити файл (до 5 МБ), підписати його електронним підписом та надіслати. 
Платники отримують не лише зручність, але й контроль над статусом розгляду свого звернення в онлайн-режимі.

Під час "гарячої лінії" особливу увагу приділили функціоналу "Листування з ДПС" в Електронному кабінеті платника (cabinet.tax.gov.ua).

Алгоритм надсилання звернень в електронному вигляді через кабінет:

обрати регіон та податковий орган,
вказати тип і тематику документа,
додати короткий зміст листа,
завантажити файл (у форматі PDF, до 5 МБ),
зберегти, підписати КЕП та надіслати. 
Інформацію щодо отриманих листів можна переглянути в меню «Вхідні документи», а щодо надісланих – у розділі «Вихідні документи». Крім того, Електронний кабінет дає змогу подавати звітність, заяви, накладні, запити тощо через розділ «Введення звітності».

Надія ОСИПОВА також нагадала, що платники податків мають право самостійно обирати спосіб взаємодії з ДПС. Для цього необхідно подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або, навпаки, Заяву про відмову. Форми заяв затверджено наказом Мінфіну №637 (зі змінами, внесеними наказом №159).

Під час «гарячої лінії» платники податків отримали фахові відповіді на актуальні запитання та переконалися, що електронні сервіси ДПС – це не лише альтернатива, а й зручна реальність сучасного платника податків.

Податкова служба Сумщини закликає всіх переходити на електронне спілкування. Це зекономить ваш час, зменшить помилки та прискорить отримання відповідей.

Користуйтесь «Моя податкова» та Електронним кабінетом – тримайте податкові питання під контролем, де б ви не були!