Зважаючи на виклики воєнного стану для багатьох підприємств, ефективна взаємодія з податковою службою стає критично важливою. Знання про доступні канали зв'язку дозволяє платникам оперативно отримувати роз'яснення та мінімізувати ризики. Тому Головне управління ДПС у Сумській області активно працює над цим питанням, забезпечуючи максимальну прозорість комунікації та надаючи необхідну підтримку платникам податків.
Завдяки сплаченим податкам, платники фінансують потреби оборони та соціальні програми, будучи таким чином надійним тилом для армії та всього українського суспільства.
Враховуючи незмінну актуальність питань, пов'язаних із взаємодією податкової служби Сумщини з платниками податків та впровадженням нових комунікаційних підходів, ми системно обговорюємо їх із керівництвом. З метою розширення кола поінформованих платників податків вважаємо за необхідне знову повернутися до розгляду зазначеної теми комунікації.
Під час чергового телефонного інтерв'ю з журналістами прикордонних медіа Начальник Головного управління ДПС у Сумській області Наталія КІЯШКО детально роз'яснила актуальні питання.
ЖУРНАЛІСТ: Добрий день. Наталіє Володимирівно, розкажіть, будь ласка, про те, як змінилася ваша робота з платниками в останній час?
Наталія КІЯШКО: Ми неодноразово акцентували, що в умовах повномасштабної агресії податкові органи від початку війни зосередилися на побудові ефективної комунікації з платниками. Особливо це важливо зараз, коли війна не припиняється, а прикордонні громади евакуюються до Сум. Такі обставини вимагають безперервної та швидкої адаптації систем зв'язку для забезпечення платників необхідною інформаційною підтримкою.
Обираючи соціальні мережі, зокрема Facebook, та прямий мобільний зв'язок як ключові канали комунікації, ми прагнули забезпечити оперативне донесення інформації та надання індивідуальних консультацій. За відгуками платників ці канали себе повністю виправдали і зарекомендували як найбільш оперативні засоби зв'язку.
Голова ДПС України Руслан КРАВЧЕНКО активно веде особисту сторінку у мережі Facebook (https://www.facebook.com/RuslanKravchenkoKyiv). Хочу запросити платників підписатися як на його сторінки так і на офіційні сторінки установи.
ДПС https://www.facebook.com/TaxUkraine
Головне управління ДПС у Сумській області https://www.facebook.com/tax.sumy
Якщо ви звертаєтеся до нас через мессенджер нашої Facebook-сторінки, ви можете бути впевнені – наша пресслужба оперативно дасть відповідь на ваше запитання.
Ми розширили спектр комунікаційних можливостей, доступних платникам податків, додавши спеціальні гарячі лінії до вже існуючих каналів. Цей крок дозволив нам охопити ширшу аудиторію та надати їм зручний спосіб отримати потрібну інформацію.
Наша діяльність постійно спрямована на підтримку платників податків, що включає такі заходи: семінари, круглі столи, онлайн-зустрічі тощо.
Так, з початку 2025 року Головним управлінням ДПС у Сумській області вже проведено понад 200 сеансів гарячих ліній за різними напрямами, понад 100 заходів з бізнес спільнотою Сумщини та інститутами громадянського суспільства. За цей час ми охопили велику аудиторію платників податків.
ЖУРНАЛІСТ: З якими труднощами стикаєтесь при спробі підвищити податкову грамотність населення?
Наталія КІЯШКО: Підвищення податкової грамотності серед населення завжди було багатогранним завданням, пов'язаним із певними труднощами. Однак, в умовах повномасштабної війни ці труднощі значно посилилися, а також з'явилися нові, безпрецедентні виклики. Особливо це відчувається у прифронтових регіонах, таких як Сумщина, де війна триває, а безпекова ситуація залишається напруженою.
Основні труднощі, з якими ми стикаємося зараз:
По-перше: Вимушене переміщення населення: Значна частина платників податків була змушена залишити свої домівки, зокрема, дедалі більше прикордонних громад евакуюються до міста Суми. Це ускладнює традиційні канали комунікації (наприклад, місцеві газети, онлайн-групи, оголошення) і вимагає пошуку нових способів охоплення цих людей, які часто мають обмежений доступ до стабільного інтернету або втратили документи.
По-друге: Приоритети населення: В умовах постійної загрози, стресу та концентрації на базових потребах (безпека, житло, харчування) податкові питання часто відходять на інший план. Людям психологічно складно сприймати та опрацьовувати складну інформацію.
Обмежений доступ до деяких територій: У прикордонних громадах, де тривають обстріли, можливості прямої комунікації чи проведення заходів практично відсутні.
ЖУРНАЛІСТ: Як медіа можуть допомогти подолати труднощ щодо інформування громадян про податки?
Наталія КІЯШКО: Медіа є важливим каналом, що допомагає податковим органам ефективно поширювати серед громадян потрібну інформацію про податки.
Ми постійно відкриті до партнерства з медіа Сумщини для реалізації спільних ініціатив з покращення податкової грамотності населення. Співпраця дозволяє нам спільно розробляти доступні матеріали, які сприяють кращому розумінню громадянами податкових правил та їх прав.
І розвиток цієї співпраці – це процес безперервного удосконалення.
ЖУРНАЛІСТ: Які ще канали комунікації є дієвими для зв'язку платників податків з податковою службою з урахуванням сьогодення реалій на Сумщині?
Наталія КІЯШКО: Основними джерелами актуальної податкової інформації та роз'яснень для платників податків є наші офіційні ресурси вебсайт ДПС: https://tax.gov.ua/ та тпа субсайт Головного управління ДПС у Сумській області https://sumy.tax.gov.ua/.
Для оперативного отримання відповідей на запитання бізнес та інститути громадянського суспільства на Сумщині можуть скористатися зручним інструментом – Комунікаційною податковою платформою ГУ ДПС (електронну пошту sumy.ikc@tax.gov.ua)
ЖУРНАЛІСТ: Які інші інструменти комунікації, крім уже згаданих, можна використовувати платникам для забезпечення оперативної та ефективної зв'язку з податковою?
Наталія КІЯШКО: Сучасне життя платників податків неможливе без електронних сервісів ДПС, які забезпечують швидкість, зручність та безпеку . Ці сервіси дозволяють легко виконувати податкові обов'язки онлайн (отримувати інформацію, звітувати, сплачувати), автоматизують процеси, суттєво заощаджують час та покращують загальний досвід взаємодії.
Огляд основних:
Електронний кабінет платника податків https://cabinet.tax.gov.ua/
Мобільний застосунок "Моя податкова", який дозволяє платникам податків отримувати актуальну інформацію про свої податкові зобов'язання, а також виконувати необхідні дії в електронному вигляді. https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tax.gov.ua&hl=uk
Податкова надає багато необхідної та корисної інформації у розділі «Онлайн-навчання» (https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/
Отримати необхідну податкову інформацію можна за телефонами головної гарячої лінія Державної податкової служби України: 0800 501 007 та звернувшись до Контакт-центру Податкової https://surl.li/fmtgjw
Сервіс «Пульс» 0800-501-007. https://tax.gov.ua/others/puls-
Центри обслуговування платників – це зручні місця, де кожен може отримати кваліфіковану консультацію з податкових питань, а також здійснити необхідні дії за допомогою фахівців. https://tax.gov.ua/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv
Записуйтесь заздалегідь на відвідування центру обслуговування платників через Контакт-центр ДПС.
ЖУРНАЛІСТ: Для зручності платників податків, нагадайте, будь ласка, головні контактні дані Головного управління ДПС у Сумській області.
Наталія КІЯШКО:
Поштова адреса: 40009, м. Суми, вул. Іллінська, буд. 13.
Основні телефони для зв'язку:
Приймальня: (0542) 68-50-00
Факс: (0542) 68-50-20 (також використовується для запитів на публічну інформацію)
Для звернень громадян та питань доступу до публічної інформації: (0542) 68-50-48
Телефони сектору інформаційної взаємодії: (0542) 68-51-11 та (0542) 68-50-7
Адреса електронної пошти:
sumy.official@tax.gov.ua – Офіційний електронний ящик (для загальних питань).
sumy.publicinfo@tax.gov.ua – Для подання запитів на громадську інформацію.
sumy.zvernennya@tax.gov.ua – Для листових звернень громадян в електронному вигляді (згідно з вимогами Закону «Про звернення громадян»).
sumy.press@tax.gov.ua – Електронна адреса сектору інформаційної взаємодії.
ЖУРНАЛІСТ: На початку інтерв'ю Ви назвали платників податків надійним тилом. Як саме розвиток комунікаційних сервісів допомагає їм залишатися цим тилом і продовжувати підтримувати державу в умовах війни?
Наталія КІЯШКО:
Дякую за це важливе запитання. Дійсно, ми вважаємо платників податків надійним тилом нашої держави, оскільки саме їхній внесок наповнює бюджет, забезпечуючи фінансування оборони, соціальних виплат, відбудови – всього, що критично потрібне Україні в умовах повномасштабної агресії.
І саме розвиток та доступність сучасних комунікаційних сервісів відіграють ключову роль у тому, щоб платники могли ефективно виконувати цю свою місію, залишаючись цим надійним тілом, незважаючи на всі виклики війни.
Роблячи доступними комунікаційні сервіси, податкова служба не просто надає інформацію, а фактично створює умови, за яких платники податків, попри війну, можуть продовжувати свою економічну діяльність (де це можливо) та ефективно виконувати свій обов'язок перед державою. Це наша підтримка їхнього потенціалу бути тим самим, життєво важливим "надійним тилом".