Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що порядок листування платників податків та контролюючих органів врегульовано статтею 42 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).
Відповідно пункту 42.4 статті 42 ПКУ платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Зокрема, за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надсилати листи (запити, звернення тощо) до відповідного контролюючого органу у форматі pdf. Робота у приватній частині приватного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису. На такі листи платники податків отримають офіційну відповідь у терміни, встановлені законодавством.
У разі, якщо платники податків бажають не тільки направляти листи до контролюючих органів через Електронний кабінет, а й отримувати відповіді на них та інші документи в Електронний кабінет, вони повинні подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F13916). Після чого листування контролюючих органів з платниками податків, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Звертаємо увагу, що ДПС України реалізовано можливість направлення платниками податків листів та звернень до контролюючих органів також і через мобільний застосунок «Моя податкова». Для цього у розділі «Послуги» необхідно натиснути опцію «Надіслати лист до ДПС», обрати контролюючий орган, зазначити тип, тематику та короткий зміст листа, прикріпити лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото), підписати та надіслати. У разі відсутності заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику) (п.42.5 ст. 42 ПКУ).
Отже, скориставшись такою послугою, як листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, платники податків отримують економію свого робочого часу, а також власних коштів на придбання поштових конвертів. Крім того, листи, надіслані до податкового органу в електронному вигляді, не потребують дублювання на паперових носіях. Тому, листування засобами електронного зв’язку – це швидко, зручно та сучасно!