З метою надання високоякісних послуг громадянам України, забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян Головним управлінням ДПС у Сумській області (далі – ГУ ДПС) постійно приділяється увага зверненням громадян як одному з пріоритетних напрямів роботи та здійснюються заходи організаційного, інформаційного та аналітичного характеру, спрямовані на удосконалення цієї роботи.
У 2024 році до ГУ ДПС у Сумській області надійшло 226 письмових звернень, що на 24 звернення більше ніж за відповідний період 2023 року (202), із них: 203 заяв (89,8 відс.), 17 скарг (7,5 відсотка) та 6 пропозицій (2,7 відс.)
За змістом основних питань з податкового напрямку, що порушують громадяни, найчастішими у січні – грудні 2024 року є:
контрольно-перевірочна робота – 52 письмових звернення (23,0 відс.);
інформування про ухилення від сплати податків – 36 письмових звернень (15,9 відс.);
відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 28 письмових звернень (12,4 відс.) ;
аграрна політика і земельні відносини – 21 письмових звернення (9,3 відс.);
місцеві податки – 11 письмових звернень (4,9 відс.);
реєстрація та облік платників податків – 6 письмових звернень (2,7відс.);
інші питання, що належать до компетенції органів ДПС – 5 письмових звернень (2,2 відс.), тощо.
Усього протягом 2024 року розглянуто 221 звернення. Відповіді на звернення надані у строки, визначені статтею 20 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (зі змінами) (далі – Закон). За вказаний період розглянуто 6 звернень зареєстрованих у 2023 році, терміни виконання яких настали у 2024 році. На виконанні залишається 11 звернень (термін не настав на кінець поточного року та перейшов у 2025 рік).
У тому числі надійшло 17 скарг, які не підтвердились. За результатами розгляду 13 скарг надано роз’яснення відповідно до вимог чинного законодавства, 3 скарги визнані такими, які не підлягають розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону, термін розгляду 1 скарги не настав на кінець поточного року та перейшов у 2025 рік. Порушення термінів розгляду скарг не допускалось.
За 2024 рік надійшло 6 колективних звернень від 56 осіб, 8 повторних, 4 дублетних, 8 неодноразових та 20 анонімних звернень. Масових звернень не надходило.
Стан розгляду звернень громадян знаходиться на постійному контролі у керівництва ГУ ДПС.