Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Інтерв'ю із завідувачем сектору інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Сумській області Ольгою КАЙДАШ на тему: «Інформаційна взаємодія з платниками Сумщини в умовах воєнного стану»

опубліковано 02 травня 2024 о 09:05

У складних умовах воєнного часу для платників податків як ніколи важливо бути обізнаними та володіти інформацією про доступні канали комунікації з податковими органами на місцях.

Платники податків відіграють ключову роль у наповненні бюджету, який є джерелом фінансування Збройних Сил України, соціальних програм та інших життєво важливих видатків. В умовах війни доступ до інформації та можливість оперативно розв'язувати податкові питання стає ще більш нагальною потребою. 

Як відбувається інформаційна взаємодія з платниками податків податківців Сумщини в умовах воєнного стану та які канали комунікації краще використовувати сьогодні платникам? На питання журналістів прикордонних медіа області у телефонному режимі надала відповіді завідувач сектору інформаційної взаємодії Головного управління ДПС    у Сумській області Ольгою КАЙДАШ.

Журналіст: Доброго дня, Ольго Олександрівно! Третій рік повномаштабної війни. Розкажіть нам, будь ласка як налагоджувалася по новому комунікація з платниками?

Ольга КАЙДАШ: Доброго дня. З перших днів  повномасштабної війни, налагодження ефективної комунікації з платниками податків стало важливим завданням для податкових органів. Оскільки військові дії призвели до переміщення людей, руйнування інфраструктури та перешкод у звичному функціонуванні підприємств і організацій, необхідно було швидко адаптувати системи зв'язку для забезпечення платників податків необхідною інформацією та підтримкою.

Одним з головних напрямів налагодження комунікації з платниками було використання цифрових технологій. Основним каналом нашої комунікації стала офіційна сторінка в мережі Фейсбук та особисті мобільні телефони.

І зараз ми постійно наголошуємо, що звернувшись у месенджері Фейсбуку, в особистих повідомленнях на нашій офіційній сторінці (https://www.facebook.com/tax.sumy) платник оперативно отримує зворотню комунікацію від пресслужби установи.

Додатково, в умовах війни було організовано спеціальні гарячі лінії та онлайн-чати, де платники податків могли отримати відповіді на свої питання в режимі реального часу. Такі форми комунікації дозволили швидко розв'язувати нагальні питання і надавати підтримку тим, хто потребував допомоги.

Крім того, постійно розробляються та розповсюджуються інформаційні брошури, які містять важливу інформацію щодо податкових обов'язків та можливостей отримання допомоги в умовах війни. Ці матеріали розповсюджуються як через офіційні канали податкової Сумщини, так і через партнерські організації, медіа, різні тематичні групи в соціальних мережах тощо.

Крім того, для платників податків на системній основі проводяться заходи різного напряму:

семінари: семінари проводяться з метою надання інформації про зміни в податковому законодавстві, а також для обговорення актуальних питань оподаткування;
круглі столи: круглі столи проводяться для обговорення проблемних питань оподаткування та пошуку шляхів їх вирішення;
онлайн-зустрічі: онлайн-зустрічі проводяться для надання консультацій з питань оподаткування та обміну досвідом.

Так, у 2023 році Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено понад 750 заходів з платниками податків, у яких взяли участь понад 7000 осіб.

Журналіст: Які виклики стоять у питанні підвищення податкової обізнаності населення? Як, на Вашу думку, медіа можуть допомогти у поширенні інформації про податки та податкове законодавство?

Ольга КАЙДАШ: Виклики, пов'язані з підвищенням податкової обізнаності населення, на мій погляд, це в першу чергу відсутність у платників мотивації та недостатнє розуміння ними податкових обов'язків і правил.

Безумовно медіа можуть допомогти у поширенні інформації про податки та податкове законодавство шляхом:

публікації освітніх матеріалів та роз'яснень про податки у доступній формі;

проведення  інтерв'ю з фахівцями з податкової сфери; 

подання прикладів історій успіху або негативних наслідків через невідомість податкових правил;

створення спеціальних програм або передач про податки, які розкривають складні аспекти податкового законодавства;

проведення вебінарів або онлайн-конференцій зі спеціалістами з податкової сфери для відповіді на питання громадян.

Ми відкриті до  співпраці з медія Сумщини  з метою поширення інформації про податкову систему та податкову політику

Успішне функціонування податкової системи будь-якої країни значною мірою залежить від рівня податкової культури платників податків. Одним із важливих факторів, що сприяє підвищенню податкової культури, є налагоджена інформаційна взаємодія між податковими органами та платниками податків.

Журналіст:  Які канали комунікації вважаєте найбільш важливими для платників податків у сучасних умовах, і які канали інформаційної взаємодії з податковою службою доступні для платників податків у Сумській області?

Ольга КАЙДАШ: Зараз доступно багато різноманітних засобів спілкування, що дозволяють платникам податків отримувати інформацію та консультації від податкової служби.

По-перше, це офіційні вебпортал ДПС України (https:// tax.gov.ua/) та субсайти областей (субсайт Головного управління ДПС у Сумській області https://sumy.tax.gov.ua/) -  інтернет-ресурси податкової служби, де розміщена найактуальніша інформація. 

По-друге, працюють телефонні гарячі лінії, за якими  завжди можна отримати від фахівців відповіді на конкретні запитання. Особливо важливою є можливість отримання телефонних консультацій для платників податків, що проживають у прикордонних громадах та щоденно стикаються з обстрілами з боку росії. У таких громадах може бути ускладнений доступ до податкових органів, а також відсутність зв'язку з Інтернетом. Податківці, які надають консультації за телефоном, мають відповідну підготовку та досвід, щоб забезпечувати якісні та актуальні відповіді. Всі наші контактні номери опубліковані на субсайті у розділі "Контакти" за адресою: https://sumy.tax.gov.ua/kontakti/.

Важливо також не втрачати з вигляду можливості соціальних мереж, про які ми вже говорили. 

Потрібно акцентувати на ще одному ефективному ресурсі - Комунікаційну податкову платформу Головного управління ДПС у Сумській області, де платники можуть отримати інформаційно-консультативну підтримку у короткі строки.

Журналіст: Розкажіть, будь ласка, про суть Комунікаційної податкової платформи та її призначення. Яким чином платники можуть скористатися цим інструментом для зв'язку з податковою службою, і що для цього потрібно? Як Комунікаційна податкова платформа допомагає покращити комунікацію між платниками податків та податковими органами?

Ольга КАЙДАШ: У першу чергу, Комунікаційна податкова платформа є ефективним інструментом для якісної взаємодії з громадськістю та бізнес-середовищем нашого регіону. Цей засіб спілкування почав діяти в нашій області з серпня 2022 року. Мета створення та функціонування цієї платформи полягає в забезпеченні нового формату взаємодії з бізнес-середовищем, громадськістю та платниками податків. Вона надає ефективну підтримку бізнесу в оперативному розв'язанні актуальних питань, пов'язаних із застосуванням податкового законодавства, контроль за дотриманням якого лежить на органах ДПС України.

Також, через цю платформу можна подавати пропозиції щодо необхідності проведення конкретних заходів з певної тематики між податковими органами та бізнес-спільнотою.

Спеціально для контакту з учасниками платформи в Сумській області була створена окрема поштова скринька, на яку можна направляти запитання: sumy.ikc@tax.gov.ua. Платникам достатньо сформувати своє питання або звернення і відправити його на вказану електронну адресу для подальшого розгляду.

Для більш ефективного розгляду порушеного питання  рекомендується включити всю необхідну інформацію, щоб представник податкової служби міг якнайшвидше налагодити зворотний зв’язок. Ця інформація включає повне ім'я, ідентифікаційний код платника податків (для фізичних осіб - підприємців), контактний номер телефону, а також назву підприємства або громадської організації, її код згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та контактний номер телефону. Відповідь на звернення буде підготовлена кваліфікованим спеціалістом відповідного структурного підрозділу Головного управління ДПС у Сумській області та направлена у зручному форматі: письмово, за телефоном, через Messenger  або під час особистої зустрічі.

Платформа для комунікації податкової служби Головного управління ДПС у Сумській області наразі активно використовує всі доступні можливості для підтримки бізнесу в умовах воєнного конфлікту. Вона відкрита для діалогу та повного спілкування з інститутами громадянського суспільства та бізнес-асоціаціями, що представляють інтереси платників податків. Ця платформа призначена для детального аналізу окремих звернень та надання роз'яснень щодо окремих положень податкового законодавства, які виникають у представників громадських організацій, бізнес-асоціацій та платників податків. 

Таким чином, вона надає ефективний формат роботи, що дозволяє виявляти системні проблеми та швидко і якісно розв'язувати питання, що виникають у процесі господарської діяльності.

Журналіст: Які додаткові канали комунікації можуть бути корисними для платників податків в умовах війни? Які інноваційні методи комунікації можна використовувати для покращення зв'язку з платниками податків?

Ольга КАЙДАШ Безперечно, Електронні сервіси податкової служби є незамінними інструментами в сучасних умовах. Завдяки електронним сервісам платники податків мають можливість отримувати необхідну інформацію та виконувати дії онлайн, без потреби особистого візиту до податкового органу. Електронні сервіси податкової служби роблять процес сплати податків більш зручним, швидким та безпечним. Використання електронних сервісів дозволяє економити час та ресурси, як платників податків, так і податкових органів.

Коротко про основні:

  • Електронний кабінет платника податків (https://cabinet.tax.gov.ua/)
  • Мобільний застосунок "Моя податкова", який дозволяє платникам податків отримувати актуальну інформацію про свої податкові зобов'язання, а також виконувати необхідні дії в електронному вигляді.
  • Чат-бот ДПС «StopViolationBot». Цей сервіс для громадян запущений ДПС України з липня 2022 року.  Мета -  забезпечення контролю за діяльністю суб’єктів господарювання сфери торгівлі та  громадського харчування.
  • Податкова надає багато необхідної та корисної  інформації у розділі «Онлайн-навчання» (https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/.
  • Підписатися на телеграм канал установи можна за посиланням t.me/tax_gov_ua.
  • Отримати необхідну податкову інформацію можна за телефонами головної гарячої лінія Державної податкової служби України: 0800 501 007 та звернувшись до ü Контакт-центру Податкової t.me/DPS_ContactCenter_bot
  • Сервіс «Пульс».

Центри обслуговування платників та державні податкові інспекції, де ЦОП не створено: функціонування центрів обслуговування платників дозволяє громадянам отримувати консультації та інформацію від фахівців податкової служби, а також здійснювати необхідні дії у присутності кваліфікованих працівників. 
Усю важливу інформацію про центри обслуговування платників та державні податкові інспекції Сумщини можна знайти за наступним посиланням http://surl.li/ketwv. 
У 2023 році центрами обслуговування платників Сумської області (у т. ч. ДПІ) надано понад 100 000 адміністративних послуг платникам податків.

Нещодавно в Центрах обслуговування платників впровадили систему електронної черги. Платники податків можуть звернутись до Контакт-центру ДПС для попереднього запису до Центру обслуговування платників, вибору необхідної адміністративної послуги та визначення зручного дня та часу візиту, уникнувши витрати часу на очікування у черзі.

Журналіст: Нагадайте, будь ласка платникам основні контакти Головного управління ДПС у Сумській області

Ольга КАЙДАШ  Поштова адреса Головного управління ДПС у Сумській області: 40009,  м. Суми, вул. Іллінська, буд. 13

Основні телефони установи: 

·        приймальня: (0542) 68-50-00;

·        факс: (0542) 68-50-20, у т. ч. для запитів на публічну інформацію;

·        сектор розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації управління організації роботи: (0542) 68-50-48;

·        сектор інформаційної взаємодії: (0542)  68-51-11 та (0542)  68-50-72.

Ну і звичайно це наші адреси для направлення електронної пошти:

·        sumy.official@tax.gov.ua 

·        sumy.publicinfo@tax.gov.ua  - для запитів на публічну інформацію 

·        sumy.zvernennya@tax.gov.ua - поштова скринька для подання громадянами письмових звернень в електронному вигляді (відповідно до вимог Закону України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян») 

·        sumy.press@tax.gov.ua – сектор інформаційної взаємодії. 

Журналіст:  Очевидно, що сучасна податкова служба пропонує широкий спектр каналів спілкування для ефективної взаємодії з платниками податків. Які поради Ви могли б надати платникам податків щодо взаємодії з податковою службою у Сумській області?

Ольга КАЙДАШ: Шановні платники податків Сумської області! Наша мета - забезпечити вас максимальною достовірною та актуальною інформацією. Будьте ознайомлені з різноманітними засобами комунікації з податковою службою, слідкуйте за офіційними джерелами та не соромтеся звертатися за допомогою до наших фахівців. Розуміння того, якими ресурсами скористатися, допоможе вам оперативно й точно розв'язувати податкові питання, що має особливе значення в умовах сучасної складної ситуації.

Використовуйте електронні сервіси для доступу до інформації та виконання потрібних дій.

Звертайтеся до телефонної лінії податкової служби, якщо виникають питання.
Ми сподіваємося, що ці поради будуть корисними для платників податків у Сумській області, допомагаючи їм ефективно спілкуватися з податковою службою в майбутньому.

Існує ряд способів, за допомогою яких платники податків можуть підвищити свою податкову грамотність:

ознайомлення з податковим законодавством: платники податків можуть ознайомитися з податковим законодавством на офіційному вебсайті Державної податкової служби України;
участь у навчальних заходах: Головне управління ДПС у Сумській області проводить різноманітні навчальні заходи для платників податків;
отримання консультацій від фахівців: платники податків можуть щоденно отримати консультації з питань оподаткування від податківців Сумщини.
 

Наголошую, що налагоджена інформаційна взаємодія з платниками податків є важливим фактором забезпечення надходжень до бюджету в умовах воєнного стану. Вона сприяє підвищенню податкової культури платників, що своєю чергою  призводить до добровільного та своєчасного виконання податкових зобов'язань.