Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

При поданні Заяви за ф. № 5ДР фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи та їх копії за переліком, визначеним Положенням № 822

опубліковано 23 квітня 2024 о 08:41

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує платникам податків Сумщини, що відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України від    02 грудня 2010 року № 2755-VI та п. 1 розд. IХ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 822) фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів (далі – податкові органи) відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення № 822)   та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається).

Заява може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) (після пред’явлення повертається).

Заява за ф. №5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу (п. 2 розд. IХ Положення № 822).

Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних (п. 3 розд. IХ Положення № 822).

Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:

витяг з реєстру територіальної громади;

паспорт, виготовлений у формі книжечки;

тимчасове посвідчення громадянина України (п.п. 4 п. 1 розд. IІІ Положення № 822).

Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» (п.п. 5 п. 1 розд. IІІ Положення № 822).
При поданні Заяви за ф. № 5ДР фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за переліком, визначеним Положенням № 822 (п. 1 розд. VI Положення № 822).
Згідно з п. 5 розд. IХ Положення № 822 у разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Заяві за ф. № 5ДР фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО. 

Додатково повідомляємо, що в Електронному кабінеті платника Державної податкової служби України за електронною адресою www.cabinet.tax.gov.ua, використовуючи кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), громадянин  може внести змін до Державного реєстру та окремого реєстру Державного реєстру.

Вхід до особистого кабінету здійснюється за наявності КЕП.

Перелік документів, необхідних для отримання КЕП, наведено за адресою: http://acskidd.gov.ua.

У разі відсутності КЕП отримати його можливо безпосередньо у приміщенні ЦОП Сумської ДПІ у секторі реєстрації користувачів Головного управління ДПС                     у Сумській області (Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС).         Розташованого за адресою: м. Суми,  Покровська площа, 2, каб. №1 за попереднім записом по телефону: (0542) 70-17-95.

Також можливо отримати безкоштовно КЕП в АТКБ «Приватбанк» у режимі онлайн за наявності платіжної картки цього банку та реєстрації у Приват24 з особистого комп’ютеру чи телефону, або безпосередньо з робочого місця, розташованого у приміщенні ЦОП Роменської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області.

Одночасно повідомляємо, що отримання послуг КЕП можливе у будь-яких інших кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, перелік яких розміщено на сайті центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України (czo.gov.ua) у розділі «Довірчі послуги».