Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Інтерв’ю начальника управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Сумській області Надії ОСИПОВОЇ на тему: «Створюємо комфортні умови для обслуговування платників»

опубліковано 22 лютого 2024 о 11:25

Одним із головних пріоритетів податківців Сумщини є надання якісних та оперативних адміністративних послуг громадянам, платникам податків й представникам бізнес-спільноти області. 

В умовах дії воєнного стану чимало наших земляків покинули власні домівки, тому величезна увага приділяється безконтактному наданню податкових сервісів та послуг - online.

З огляду на важливість та актуальність тематики начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Сумській області Надія ОСИПОВА надала відповіді на питання про послуги, які надаються та умови обслуговування, що створюються для відвідувачів податкової. 

Які саме адміністративні послуги надаються податковою платникам податків Сумщини?

ВІДПОВІДЬ

Наразі управлінням податкових сервісів спільно з державними податковими інспекціями Головного управління ДПС у Сумській області надається 81 адміністративна послуга. 

Одні з більш затребуваних послуг це:

·        видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників; 

·        видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

·        реєстрація книг обліку розрахункових операцій;

·        реєстрація реєстраторів розрахункових операцій;

·        реєстрація розрахункових книжок;

·        надання витягу з реєстру платників податку на додану вартість;

·        реєстрація платника податку на додану вартість;

·        внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.  

 З повним переліком адміністративних послуг Головного управління ДПС у Сумській області платники можуть ознайомитися на субсайті Головного управління ДПС у Сумській області  Діяльність «Адміністративні послуги» скориставшись посиланням http://surl.li/jtefx.

На вищезазначеному інформаційному ресурсі також можна ознайомитися і інформацією щодо порядку надання адміністративних послуг, режиму доступу до приміщень в яких здійснюється прийом суб’єктів звернень, наявність сполучення громадського транспорту, під’їзних шляхів та місць паркування.

ПИТАННЯ

Які показники проведеної роботи з цього напряму?

ВІДПОВІДЬ

Щодо підсумків роботи, хочу повідомити, що у січні 2024 року до Головного управління ДПС у Сумській області надійшло 11458 звернень від платників податків щодо отримання адміністративних послуг.

У першому місяці року було надано 11033 зазначених послуг, у тому числі - 6273 через центри обслуговування платників (далі – ЦОП) та 3328 в електронній формі. У наданні послуг відмовлено за 425 зверненнями. 480 адміністративних послуг, у тому числі 273 – через центри обслуговування платників. 

Всього до роботи з у ЦОП залучено 40 працівників Головного управління ДПС у Сумській області.

ПИТАННЯ

Розкажіть більш детально про  Електронний кабінет платника та які його функціональні можливості?

ВІДПОВІДЬ

Електронний кабінет у сфері податків є одним із найбільш популярним електронним сервісом, який забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та контролюючих органів з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість реалізувати права й обов’язки платників податків у сфері оподаткування.

Хочу зауважити, що на період дії воєнного стану обмежено доступ до деяких публічних електронних реєстрів Електронного кабінету. 

Наразі доступні такі можливості Е-кабінету, а саме:

·        календар (податковий);

·        бланки звітності (перегляд та друк);

·        контакти та адреси чинних центрів обслуговування платників;

·        пошук фіскального чека;

·        пошук акцизної марки.

За своєю структурою Е-кабінет складається із двох функціональних частин: загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача, і приватної частини (особистого кабінету).

Приватна частина Е-кабінету дає можливість сформувати та надіслати до податкових органів податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків.

У приватній частині Е-кабінету залежно від типу платника (юридична особа, фізична особа – суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до:

·        перегляду облікових даних платника;

·        подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики; перегляду та друку раніше поданої звітності; 

·        листування з органами ДПС подання заяв, запитів для отримання інформації; 

·        інформації про стан розрахунків з бюджетом;

·        реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних; 

·        інформації з Єдиного реєстру податкових накладних; 

·        інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування ПДВ;

·        інформації з реєстрів операцій та транзакцій у системі Електронного адміністрування реалізації пального.

Користуватись приватною частиною сервісу можуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг, за допомогою файлового, або хмарного кваліфікованого електронного підпису.

З боку контролюючого органу існує можливість надсилання до Електронного кабінету платника податків копії наказів про проведення перевірок, повідомлення про проведення перевірок, акти (довідки) перевірок, відповідні запити та інші документи, складені у зв’язку з проведенням та за результатами перевірок і звірок, ППР, які є доступними для платника податків у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету. 

Хочу додати, що подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку дозволяє вирішити чимало питань, адже електронне звітування суттєво полегшує процес подання звітності, а функціоналом Електронного кабінету ДПС можна користуватися цілодобово, як з персональних комп’ютерів, так і з смартпристроїв.

ПИТАННЯ

Під час проведення деклараційної кампанії - 2024 чи можна скористатись можливостями Е-кабінету для надсилання декларації про майновий стан та доходи?       

ВІДПОВІДЬ Так, адже головним помічником платників у кампанії декларування щорічно виступає саме сервіс ДПС Електронний кабінет.

З метою спрощення процедури декларування доходів громадянами, на офіційному вебпорталі ДПС в Електронному кабінеті у розділі «ЕК для громадян» працює електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». 

За допомогою зазначеного сервісу передбачається часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

При цьому заповнена декларація надсилається до контролюючого органу в електронному вигляді з копіями первинних документів.

Крім того, в Е-кабінеті платник може отримати доступ до особистої інформації, а саме: відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності тощо.

Повну інструкцію щодо функціонала, можливостей режимів та сервісів, відповіді на поширені запитання можна отримати скориставшись посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/help/.  

ПИТАННЯ

Нещодавно запрацював новий сервіс ДПС Електронна черга. З якою метою він створений та які функції  виконує?

ВІДПОВІДЬ

ДПС України запроваджено сервіс Електронна черга - дистанційний запис для отримання послуг в центрах обслуговування платників. 

Сервіс розроблено для створення комфортних умов та зручності платників податків, адже система керування чергами та потоками в ЦОП сприяє коректному розподілу осіб, які звертаються до податкових органів та запобігає їх скупченню. 

Платники податків мають можливість звернутись до Контакт-центру ДПС за номером телефону 0-800-501-007, месенджери Viber та Телеграм, для здійснення попереднього запису до ЦОП, обрати необхідну адміністративну або сервісну послугу, зручну дату та час візиту. 

Завдяки сервісу, відвідувачам податкової не слід витрачати зайвий час на очікування в черзі. Це дуже зручно, адже прискорюється процес отримання потрібної послуги у приміщенні ЦОП та ДПІ (де ЦОП не створено) без тривалого очікування в черзі.

ПИТАННЯ

Повертаюся до теми декларування: як можна отримати інформацію про власні суми нарахованого доходу, утриманого та перерахованого податку за допомогою сучасних технологій, тобто дистанційно? 

ВІДПОВІДЬ

Громадянин України може отримати відомості з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, утриманого та перерахованого податку й військового збору як уже зазначалося через Електронний кабінет платника. На субсайті Головного управління ДПС у Сумській області та в центрах обслуговування платників  є пошагова інструкція як це зробити.

Крім того, отримати відомості з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору також можна у застосунку ДПС «Моя податкова». Для цього в розділі «Послуги» необхідно обрати пункт «Отримати відомості про суми виплачених доходів» та в екранній формі запиту вказати бажаний період.

Результат виконання запиту формується протягом 5 хвилин. Переглянути та завантажити довідку про доходи можна у розділі «Повідомлення» мобільного застосунку.

Також довідку можна отримати і на порталі «Дія». 

Для отримання послуги необхідно зареєструватись або авторизуватись в кабінеті громадянина на порталі «Дія» за адресою http://diia.gov.ua за допомогою кваліфікованого електронного підпису або BankID. 

Потім, обравши період за який потрібно замовити довідку, необхідно сформувати та надіслати відповідний запит із зазначенням електронної адреси запитувача, для отримання відповіді.

Повідомлення про готовність довідки надсилається на електронну адресу фізичної особи, а також доступно до перегляду на порталі «Дія», в кабінеті громадянина, у розділі «Зверніть увагу». 

Довідку можна завантажити в кабінеті громадянина у розділі «Послуги», «Довідка про доходи».  

ПИТАННЯ

Які ще функції може виконувати застосунок «Моя податкова»?

ВІДПОВІДЬ

Крім цього мобільний за стосунок «Моя податкова» забезпечує отримання інформації: про адресу реєстрації та фактичного місця проживання, отримання інформації про об’єкти оподаткування, отримання відомостей про суми виплачених доходів, направлення запиту та отримання відомостей про суми виплачених доходів, подання Податкової декларації про майновий стан і доходи, отримання інформації про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР), отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом, сплата податків з використанням платіжних систем, пошук фіскального чека, пошук марки акцизного податку, отримання інформації з Реєстру платників ПДВ, Реєстру страхувальників, Реєстру платників єдиного податку.

А ще за допомогою застосунку «Моя податкова» громадяни можуть подати декларацію про майновий стан з метою отримання податкової знижки. 

На завершення нашої бесіди, щоб хотілося побажати платникам податків?                        

Сучасні цифрові технології – не просто тренд, це саме те, що змінює і надалі буде змінювати наше життя на краще. Використання IT-технологій спрощує роботу й одночасно підвищує продуктивність будь-якого підприємства або  підприємця. Наразі представникам бізнесу пропонується чимало суттєвих зручностей

Тому, звертаючись до наших шановних платників податків, закликаю  використовувати сучасні технологічні можливості, які пропонує податкова.