Формування іміджу ДПС як сервісної служби європейського зразка з високим рівнем надання адміністративних послуг було і залишається основним пріоритетом Державної податкової служби України.
Особливістю надання податкових адміністративних послуг являється те, що вони надаються і центральним органом - ДПС України, і територіальними підрозділами: як головними управліннями в областях, так і державними податковими інспекціями.
Статтею 19-1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) однією з функцій контролюючих органів (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи та інші – визначені статтею 41 ПКУ) передбачено надання адміністративних послуг платникам податків, зборів, платежів.
З метою більш досконалого та якісного надання послуг, на виконання вимог Закону України від 06 вересня 2012 року № 5203-VI «Про адміністративні послуги» та на підставі наказу ДПС від 30 вересня 2020 року № 537 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність ЦОП» на Сумщині було створено вісім центрів обслуговування платників, на які покладено завдання з надання послуг та консультацій платникам податків.
На сьогодні в центрах обслуговування платників Сумщини надається 79 адміністративних послуг для громадськості, представникам великого та малого бізнесу, державним та громадським організаціям.
Зазначені послуги можна поділити на:
- реєстраційні послуги;
- послуги з ліцензування;
- послуги з адміністрування податків і зборів.
Окрім надання перелічених адміністративних послуг, відвідувачам ЦОП надаються консультативні та інформаційні послуги щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді, інформаційна підтримка щодо порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, користування електронними сервісами ДПС тощо.
На кожну послугу є інформаційна картка, в якій зазначено інформацію про суб’єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови й строки її отримання.
З метою інформування платників про зміни в законодавстві в Центрі обслуговування платників розповсюджується друкована продукція — листівки, брошури, буклети тощо.
В умовах сьогодення, у зв’язку з дією воєнного стану в Україні, сервісне обслуговування та надання адміністративних послуг платникам податків, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється територіальними органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Тому питання надання послуг саме в електронному вигляді, за допомогою електронних сервісів ДПС, стає особливо актуальним.
Нагадуємо, що ознайомитися з переліком послуг, які надаються Головним управлінням ДПС у Сумській області та зі зразками відповідних документів, можна відвідавши розділ «Адміністративні послуги» на субсайті, за посиланням: http://surl.li/jtefx.
Інформація щодо роботи центрів обслуговування платників Головного управління ДПС у Сумській області розташована за посиланням http://surl.li/jtegt.
Акцентуємо, що графіки прийому платників податків щодо надання адміністративних та інших сервісних послуг може змінюватися залежно від сигналів тривоги та загострення ситуації щодо воєнних дій на території Сумської області.
Додатково повідомляємо, що приймання облікових карток фізичних осіб – платників податків та видача картки платника податків іноземцям та особам без громадянства, які не мають посвідки на постійне місце проживання в Україні або посвідки на тимчасове проживання в Україні, здійснюється за адресою: м. Суми, вул. Іллінська, буд. 13, (0542) 68-52-17 (від автовокзалу тролейбуси №№ 1, 5 та маршрутне таксі №№ 15, 13 до зупинки «магазин «Рона», від залізничного вокзалу - маршрутні таксі №№ 10, 55 до зупинки «магазин «Рона», місця паркування та під’їзні шляхи знаходяться на вул. Садовій, 33).
Для тих, хто потребує допомоги у користуванні сервісами Електронного кабінету, можна скористатися посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/help/ та отримати її.
Крім того, нагадуємо платникам податків Сумщини, що функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР), в якому доступна послуга «Зворотний зв’язок». За допомогою цього сервісу платники податків мають можливість оперативно отримати від Контакт-центру ДПС відповіді на запитання, що належать до компетенції ДПС. Скористатись ЗІР можна через офіційний вебпортал ДПС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або за адресою: zir.tax.gov.ua.