У Головному управлінні ДПС у Сумській області нагадують, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється на підставі наступних законодавчих актів: Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями; законів України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями, від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями без укладення відповідного договору.
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155, платник податків стає суб’єктом електронного документообігу.
Акцентуємо, що керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.
Слід пам’ятати, що припинення електронного документообігу між платником податків та контролюючим органом відбувається у випадку:
- отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;
- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про зміну керівника платника податків;
- отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
- наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи;
- наявності в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.
У день припинення дії Договору контролюючий орган повідомляє автора про припинення дії Договору (із зазначенням причин) шляхом направлення автоматично сформованого повідомлення про припинення дії Договору в Електронний кабінет або на електронну адресу.