Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про роботу телефонних «гарячих ліній» для надання консультацій платникам податків фахівцями Охтирської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області

опубліковано 13 листопада 2025 о 11:00

Питання:

Роз’ясніть поняття «грошове зобов'язання».

Відповідь:

Визначення поняття грошове зобов'язання платника податків наведено у п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України.

Так, грошове зобов'язання платника податків - це  сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов'язання та/або інше зобов'язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Питання:

Куди роботодавцям звертатися за допомогою у заповненні додатків Д1-Д3, Д5, Д6 до Розрахунку єдиного внеску?

Відповідь:

Якщо питання стосується заповнення персональних відомостей про працівників у додатках Д1–Д6 – доцільно звертатися до Пенсійного фонду України.

Пенсійний фонд України (ПФУ) веде Реєстр застрахованих осіб і здійснює контроль за достовірністю персональних даних, які туди потрапляють.

Відомості з додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 — це персоніфіковані дані про застрахованих осіб, тож саме ПФУ надає консультації щодо їх правильного заповнення.

Якщо питання стосується загального нарахування, сплати або подання Розрахунку − звертайтесь до Державної податкової служби України.

ДПС здійснює контроль за:

    - обліком єдиного внеску в розрізі страхувальників (роботодавців);

    - правильністю нарахування і сплати ЄСВ в цілому.

Питання:

Які податкові послуги доступні громадянам онлайн через портал Дія?

Відповідь:

З метою скорочення переліку документів, які подаються в паперовій формі для отримання будь-яких послуг та забезпечення населення якісними послугами адміністративного характеру в електронній формі, для реалізації основної ідеї цифровізації державних послуг на порталі Дія можна отримати такі популярні послуги, як:

• отримання відомостей з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідченої кваліфікованою електронною печаткою ДПС (Довідка про доходи);

• реєстрація в державному реєстрі фізичних осіб-платників податків (віком 14-18) років під час оформлення паспорта громадянина України вперше (ID 14); реєстрації дитини в ДРФО під час державної реєстрації народження; відображення в електронному вигляді інформації, що міститься в Картці платника податків у мобільному додатку Дія (цифровий реєстраційний номер платника податків (еРНКОПП));

• відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у цифрових документах, під час процедур реєстрації, внесення змін або отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб (Шеринг документів).

Крім того, на сьогодні через Портал Дія для фізичних осіб - підприємців забезпечено можливість подання до контролюючих органів електронних документів заяв та податкової звітності, а також отримання відомостей про об'єкти, які підлягають оподаткуванню.

Довідкова інформація:

Керівник Центру обслуговування платників (ЦОП) – начальник Охтирської ДПІ Конвісар Олена Анатоліївна – відповідальна особа за організацію та координацію роботи за наданням адміністративних послуг, телефон (05446) 3-11-69;

Номер телефону модератора ЦОП Охтирської ДПІ – (05446) 3-14-17.