Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про роботу телефонних «гарячих ліній» для надання консультацій платникам податків фахівцями Сумської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області

опубліковано 12 листопада 2025 о 13:16

Питання:

Як отримати довідку в електронному вигляді про підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування?

Відповідь:

З метою отримання довідки в електронній формі, платник податку подає Заяву на адресу державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника через приватну частину Електронного кабінету з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами. 

Хочу зауважити, що вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.

Довідку в електронній формі платник отримує у меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету за ідентифікатором форми J1408202 (для юридичних осіб) та F1408202 (для фізичних осіб). Отриману Довідку можна:

·     переглянути без збереження;

·     завантажити у форматі PDF (інформаційна), або завантажити Довідку, засвідчену кваліфікованою електронною печаткою ДПС. При цьому Довідка завантажується у вигляді пакету, який містить: Довідку в електронному вигляді (форма J1408202 або F1408202) у форматі PDF та файл формату .p7s, який містить кваліфіковану електронну печатку ДПС.

Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків або фінансовому агенту, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року        № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг». 

Питання:

Яка процедура входу до персонального профілю в Електронному кабінеті?

Відповідь:

Для того, щоб зайти в приватну частину Електронного кабінету, маючи файловий кваліфікований електронний підпис, вам потрібно:

- натиснути «Вхід» на головній сторінці Електронного кабінету;

- у вікні «Вхід до особистого кабінету» обрати вкладку «Файловий ключ»;

- у полі «Оберіть АЦСК» обрати надавача електронних довірчих послуг, яким видано кваліфікований електронний підпис; 

- у полі «Особистий ключ», використовуючи кнопку «Обрати», завантажити файл із ключем; 

- вказати пароль доступу до особистого ключа у полі «Пароль захисту ключа» та натиснути «Зчитати»; 

- після успішного зчитування ключа здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету використовуючи кнопку «Увійти». 

Нагадуємо, що вхід до Електронного кабінету здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал Державної податкової служби України. 

Питання:

Які документи потрібно подати для отримання податкової знижки за навчання дитини?

Відповідь:

З метою отримання податкової знижки необхідно подати до податкового органу наступні документи:

- копію паспорта (1, 2 сторінки та сторінка прописки – і учня/студента, і члена сім’ї, який подає декларацію на отримання податкової знижки);  

- копію договору з навчальним закладом;  

- копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;  

- документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копію свідоцтва про народження дитини, свідоцтва про шлюб – якщо сплата була за чоловіка (дружину);  

- копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: учня/студента і члена сім’ї (хто подає  декларацію на отримання податкової знижки);  

- оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий податок на доходи фізичних осіб та суми податкової соціальної пільги (в разі її наявності) за звітний податковий рік;  

- реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).   

У разі використання електронних розрахункових документів у декларації зазначаються лише їх реквізити. 

Оригінали документів до податкової не подаються, але зберігаються у платника протягом визначеного законом строку.

Контролюючі органи не мають права вимагати від платників документи, які вже містяться у державних реєстрах або базах даних.

Нагадуємо, що для отримання знижки за 2024 рік необхідно подати декларацію до 31 грудня 2025 року включно. 

Довідкова інформація:

Керівник Центру обслуговування платників (ЦОП) – начальник Сумської ДПІ Мелікова Валентина Миколаївна – відповідальна особа за організацію та координацію роботи за наданням адміністративних послуг, телефон (0542) 701-700;

Номер телефону модератора ЦОП Сумської ДПІ – (0542) 701-799.