Основними завданнями Сумської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Сумській області є здійснення сервісного обслуговування платників податків та надання адміністративних послуг, реєстрація та ведення обліку платників податків і платників єдиного внеску, об’єктів оподаткування та об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням; формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, надання адміністративних послуг, своєчасне приймання та комп’ютерна обробка податкової звітності, реєстрація реєстраторів розрахункових операцій, тощо.
За перший місяць 2025 року Центр обслуговування платників Сумською ДПІ відвідало 4445 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян. Окрім обслуговування платників міста Суми з метою забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС в умовах дії правового режиму військового стану, Сумська ДПІ надає адміністративні послуги та виконує інші функції сервісного обслуговування платників податків, незалежно від місця обліку.
За січень 2025 року громадянам та представникам бізнесу надані - 4302 адміністративних послуг, з них 1035 - в електронній формі.
Найбільша їх частина - це видача карток платника податків та внесення до паспорта громадян України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Нею скористалися - 2074 платників. Видано відомостей із Державного реєстру фізичних осіб-платників про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків - 756 платникам.
Користуються попитом і такі адміністративні послуги: реєстрація платника єдиного податку, за січень місяць поточного року зареєстровано 308 платників, з них в електронній формі – 195, сформовано 561 витягів з реєстру платників єдиного податку, з них в електронній формі - 504. Окрім того, за перший місяць 2025 року працівники ЦОП видали 162 довідок на підтвердження статусу податкового резидента України, з них в електронній формі - 61, видано довідок про доходи фізичних осіб-платників податків – 33.
За даний період зареєстровано: реєстраторів розрахункових операцій (РРО) – 80, з них в електронній формі – 78, книг обліку розрахункових операцій – 164, з них в електронній формі – 160.
В Центрі обслуговування Сумської ДПІ платники податків мають змогу отримати усні консультації з питань оподаткування, подати звіти, отримати реквізити бюджетних рахунків щодо сплати податків та зборів, а також зробити звірки щодо облікових даних по податкам та зборам.
Податківці звертають увагу, що громадяни можуть отримати послуги не відвідуючи податкову. Для цього необхідно за допомогою електронного ключа скористатися відповідним сервісом в Електронному кабінеті платника (https://cabinet.tax.gov.ua) або використовувати безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова».