16 липня 2025 року, Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про затвердження Порядку маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України».
Згідно з новою постановою, з 1 січня 2026 року для маркування підакцизної продукції будуть використовуватись електронні марки у вигляді графічного елемента (DataMatrix коду). Цей код наноситиметься на кожну окрему пачку тютюнового виробу, пляшку алкогольного напою або ємність з рідиною для електронних сигарет.
Впровадження електронних марок підвищить рівень простежуваності обігу підакцизних товарів, забезпечить додатковий контроль за легальністю їх реалізації та сприятиме скороченню тіньового обігу алкоголю і тютюнових виробів. Також очікується зростання ефективності адміністрування акцизного податку та збільшення надходжень до державного бюджету.
Прийнята постанова є продовженням запуску Електронної системи обігу підакцизних товарів (Е-Акциз), тестування якої триває з 1 березня 2025 року та має завершитися 1 січня 2026 року.
Попереднє Положення (затверджене постановою КМУ №1251 від 27.12.2010 року) втратить чинність з 1 січня 2026 року. Проте, окремі перехідні норми залишатимуться чинними до 1 вересня 2026 року, забезпечуючи плавний перехід до нової системи маркування.