Головне управління ДПС у Сумській області вже не перший рік поспіль рекомендує платникам податків утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби та користуватися електронними сервісами ДПС для подання звітності, сплати податків та для отримання адміністративних послуг. Цей сервіс постійно удосконалюється, додаються нові послуги та можливості.
Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що електронний кабінет платника податків – сервіс, за допомогою якого можна надсилати до органів ДПС електронні документи, податкову звітність, отримати довідки про відсутність заборгованості, необхідну інформацію із загальнодоступних реєстрів та надсилати запитати чи заяви для отримання необхідних даних. Перевагами користування Е-кабінетом для користувачів є зручність, безпека, економія робочого часу платника, а також коштів на придбання паперових бланків.
Електронний кабінет складається з відкритої (загальнодоступної інформації) та приватної частини (особистого кабінету).
Інформуємо, що для подання через меню «ЕК для громадян» Електронного кабінету у розділі «Ведення звітності» можливе отримання таких адміністративних послуг:
Так, зокрема, для отримання таких адміністративних послуг, як отримання облікової картки фізичної особи – платника податків (заява за формою № 1ДР) або внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (заява за формою № 5ДР) платнику необхідно:
1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – idd.gov.ua (MobileID та BankID). Формування фізичними особами – платниками податків заяв за формами № 1ДР або № 5ДР здійснюється з використанням КЕП фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Наголошуємо, що перед закінченням терміну дії електронного ключа підписувач (платник) на основі раніше створеного ключа самостійно має можливість сформувати новий КЕП. Тобто, платник має змогу й надалі користуватися та підписувати документи онлайн.
2. Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Облікова картка фізичної особи – платника податків. Форма 1ДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Форма 5ДР» та натиснути кнопку «Створити». Запропоновані форми заяв за формою № 1ДР та № 5ДР заповнюються з використанням кнопки «Вибір з довідника».
Для приєднання до заяв за формами № 1ДР або № 5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику податків необхідно використати в розділі закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми», даний документ заповнюється наступним чином: поля «Назва документу», «Номер документу», «Дата документу» заповнюються згідно з даними документа, що посвідчує особу або документа, який підтверджує зміни облікових даних; у графі 2 «Найменування файлу документу» табличної частини за допомогою кнопки «Обзор» обирається відповідна сканована копія документа.
Звертаємо увагу, що кожен документ має буди збережено в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 5МБ).
3. Для збереження сканованого документа необхідно натиснути кнопку «Зберегти». Платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, в електронному вигляді (останній рядок заяв за формами № 1ДР або № 5ДР).
4. Натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП.
5. Натиснути кнопку «Відправити».
Реєстраційний номер облікової картки платника податків надається протягом трьох робочих днів з дня подання фізичною особою заяви за формою № 1ДР або № 5ДР до контролюючого органу.
Для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків необхідно особисто звернутися до податкового органу, який був самостійно обраний під час заповнення заяв за формами № 1ДР або № 5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.
З рекомендаціями щодо подання заяв за формами № 1ДР або № 5ДР через Електронний кабінет можна ознайомитися за посиланням: https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/podannya-vidomostey/.
Також, фізична особа – платник податків може отримати відомості з Державного реєстру про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків (форма № 10ДР), зокрема, в електронному вигляді – шляхом надсилання запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків за допомогою системи «Електронний кабінет», а також через офіційний вебпортал ДПС. У цьому випадку фізична особа подає:
- документ, що посвідчує особу,
- заяву за формою № 10ДР.
Фізична особа – платник податків засобами Електронного кабінету може отримати у відповідь на запит відомості з Державного реєстру про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету розділі: Допомога → ЕК для громадян → Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Звертаємо увагу, що у приватній частині Електронного кабінету платника у меню «Листування з ДПС» створена можливість надсилати листи (запити, тощо) до територіальних органів ДПС шляхом надсилання запитів на отримання адміністративних послуг:
Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».
Зазначаємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
В умовах дії воєнного стану в роботі електронних сервісів ДПС можуть встановлюватися певні обмеження, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.