Війна вивела з рівноваги життя кожного українця, кожного власника бізнесу і всю нашу державу. Сьогодні, як ніколи платникам податків важливо володіти найактуальнішою податковою інформацією і знати, як діяти.
Як оперативно, результативно та під час щоденних повітряних тривог безпечно отримати послуги від податківців? Як платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту до служби? Як бізнесу сплачувати податки? Про це поговоримо з заступником начальника Головного управління ДПС у Сумській області Юрієм МЕЛЬНИКОМ.
Посадовець акцентує, що вже не перший рік поспіль податкова рекомендує платникам податків утриматися від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби та користуватися електронними сервісами ДПС для подання звітності, сплати податків та для отримання адміністративних послуг. Декілька років працює та активно використовується платниками податків інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет». Цей сервіс постійно удосконалюється, додаються нові послуги та можливості.
- Електронні сервіси – це вже можна говорити і не новий формат відносин з платниками, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів податкової служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів. Більшість людей вже звикли давно сплачувати комунальні платежі онлайн, однак чомусь у багатьох все ж таки виникає запитання, як сплатити податки онлайн!? З цього питання податкова постійно рекомендує підприємцям користивутися Електронним кабінетом платника, який системно вдосконалюється. Хтось прислухався до цього ще в мирні часи і перейшов на формат онлайн, а комусь нажаль доводиться під час війни опановувати цей напрям взаємовигідного спілкування з податковою, - зауважує Юрій МЕЛЬНИК.
Нагадуємо, що Електронний кабiнет (Е – кабiнет) – це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, в електронному вигляді. Вхід до офіційної сторінки Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає користувачу Електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів.
Так, з інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету. Для юридичних осіб, на жаль, можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.
Також обласний податківець звертає увагу платників, що в сучасному світі технологій існує вибір платіжних систем, які платник може використати для сплати податків. Наприклад: Portmone, EasyPay, Taxer.ua (сервіс, створений спеціально для платників єдиного податку), також податки можна сплатити й за допомогою онлайн-банкінгу Приватбанку. У травні 2021 року на платформі та в застосунку «Дія» з'явилася функція подання податкової декларації платника єдиного податку. Також користувачі можуть сплатити податки через цей сервіс.
Тобто вибір є, єдине треба обрати зручний спосіб для себе.
Довідково: актуальні сервіси податкової:
Електронний кабінет - найбільш популярний сервіс ДПС у платників податків, який є захищеним, персоналізованим та надійним для користувача.
Корисним для платників є електронний сервіс InfoTAX, який надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, результати обробки документів, строки подання звітності та сплати податків тощо. Сервіс актуальний для громадян та платників незалежно від обраної системи оподаткування чи їх організаційно-правової форми.
Низка сервісів податкової служби доступна на порталі Дія в розділі «Мої податки», де платники можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплатити податки та подати податкову декларацію платника єдиного податку — фізичної особи-підприємця. При цьому акцентуємо, що подати таку декларацію можуть фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку 1-3 груп, які:
- не мають найманих працівників;
- не є платниками ПДВ;
- не змінювали групу оподаткування з початку 2021 року;
- не перебувають у процесі припинення підприємницької діяльності.
Оперативне спілкування з територіальними підрозділами податкової доступне через Messenger офіційної сторінки установи в соціальній мережі Фейсбук.
В Головному управлінні ДПС у Сумській області працює новий канал комунікації - комунікаційна податкова платформа. Звернення бізнес-спільнота та громадськість може надсилати за адресою: sumy.ikc@tax.gov.ua
Слід зазначити, що в умовах дії воєнного стану в роботі електронних сервісів ДПС можуть встановлюватися певні обмеження, що зумовлено необхідністю захисту прав платників.