Роменська ДПІ повідомляє: у зв’язку з ліквідацією Недригайлівського та Липоводолинського районів громадяни, які мешкають на території цих районів, зобов’язані подати до податкового органу відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків.
Відповідно до статті 70 Податкового кодексу України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, формує та веде Державний реєстр фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр).
До Державного реєстру вноситься інформація про осіб, які є:
громадянами України;
іноземцями та особами без громадянства, які постійно проживають в Україні;
іноземцями та особами без громадянства, які не мають постійного місця проживання в Україні, але відповідно до законодавства зобов’язані сплачувати податки в Україні або є засновниками юридичних осіб, створених на території України, або набули статусу електронного резидента (е-резидента).
Облік фізичних осіб - платників податків, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім'ям, по батькові та серією і номером паспорта без використання реєстраційного номера облікової картки.
До облікової картки фізичної особи - платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) вноситься така інформація:
* прізвище, ім'я та по батькові;
* дата народження;
* місце народження (країна, область, район, населений пункт);
* місце проживання, а для іноземних громадян - також громадянство;
* серія, номер свідоцтва про народження, паспорта (аналогічні дані іншого документа, що посвідчує особу), ким і коли виданий;
* унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (у разі внесення інформації про особу до Єдиного державного демографічного реєстру).
Відповідно до вимог пункту 7 статті 70 Податкового кодексу України «фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.»
Вимоги до документів, які подаються для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків через представників громадян
Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 29.09.2017 №822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб- платників податків» (зі змінами) для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру фізична особа звертається особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.
Представник повинен до заяви за формою №1ДР, №5ДР чи №10ДР обов’язково подати документ, що засвідчує особу такого представника та документ, що посвідчує особу довірителя, а також довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку.
У довіреності обов’язково повинно бути вказано назву податкового органу (Головне управління ДПС у Сумській області) та назву адміністративної послуги, яку хоче отримати довіритель, а саме (потрібно вибрати ті варіанти, які потребує довіритель):
· «надаю право подати заяву на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та отримати документ, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у державному реєстрі фізичних осіб – платників податків»;
· «надаю право подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків та отримати документ, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у державному реєстрі фізичних осіб – платників податків»;
· «надаю право подати заяву та отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору».
Подати заяви форми №1ДР, 5ДР та 10 ДР можна в любому податковому органі, а також в Роменській ДПІ за адресою : вул. Гостиннодвірська, б.37б, м.Ромни, Сумська область, 42000 (контакні телефони : (05448) 53175, 51357, 53141) та в пунктах обслуговування – віддалених робочих місцях за адресою:
· вул. Вишнева, б.2, селище Недригайлів, Роменський район, Сумська область, 42100, тел.: 05455-5-21-98;
· вул. Сумська, б.42, селище Липова Долина, Роменський район, Сумська область, 42500, тел.: 05452- 5-10-60,5-11-47.
Крім того, зміни до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків можна внести в електронній формі (з копіями підтверджуючих документів, необхідних для внесення змін до Державного реєстру) через Електронний кабінет платників податків та через мобільний застосунок «Моя податкова».